Axide z nowym logotypem, kolorami oraz usprawnieniami na stronie? Czemu nie… Tylko może nie wszystko na raz.
Po kilku dniach izolacji oraz wprowadzania zmian na stronie, wracamy do was z nowym wyglądem oraz kilkoma usprawnieniami.
Przeprosiny dla naszych czytelników
Z miejsca pragniemy przeprosić was za dłuższą nieaktywność. Początkowo planowaliśmy przeprowadzić wszystkie zmiany w ciągu jednego dnia, ale… Jak dobrze wiecie, łączymy nasze prywatne życie z hobbystycznym uzupełnianiem tej strony po godzinach i czasami zwyczajnie brakuje nam czasu.
Na całe szczęście, ostatecznie udało nam się poradzić przynajmniej z większością problemów, jakie w międzyczasie się uzbierały. Poniżej wrzucamy wszystkie najważniejsze zmiany/usprawnienia, które zostały zaimplementowane.
Nowe logo
Nowe logo pojawiło się po raz pierwszy w wywiadzie z właścicielem Sative. Był to jednak jeszcze prototyp, który wymagał kilku poprawek. Ostatecznie możemy wam przedstawić nową identyfikację graficzną, która w najbliższym czasie będzie nam towarzyszyła na Axide.
No właśnie – Axide. Wraz ze zmianą logotypu zmieniamy także sposób prezentacji naszego projektu w internecie. Nie odnosimy się już bezpośrednio do strony, ale do marki, która – mamy nadzieję – w najbliższym czasie poszerzy się o kilka innych, dodatkowych projektów, będących dobrym dodatkiem do naszego serwisu z newsami.
Rubinowy to nowy czerwony?
Zmianie uległ także podstawowy kolor. Postanowiliśmy wrócić do korzeni i tym o to sposobem, na stronę zawitała barwa rubinowa, którą co niektórzy powinni kojarzyć jeszcze z zamierzchłych czasów, gdy Srumiś przekręcał na kasę kolejne dywizje CS:GO… W każdym razie zmiana jest podyktowana chęcią wyróżnienia się na tle obecnej konkurencji.
Nowe współprace strategiczne
Rozpoczynamy współpracę z RDV czyli naszym nowym/starym grafikiem, który przygotował nową odsłonę logo Axide. Dodatkowo pomógł nam w ogarnięciu kilku rzeczy na stronie.
To jednak nie koniec dobrych informacji. Udało nam się dogadać z projektem Panica, który udostępnił naszym redaktorom prywatne kanały na Teamspeaku. W najbliższym czasie będzie także wspierał dalszy rozwój serwisu.
Uporządkowanie partnerstw
Poczekaliśmy z usuwaniem nieaktywnych współprac do końca wakacji. Teraz lista jest już chyba aktualna, chociaż nadal kilka projektów może polecieć przez nieaktywność. Zobaczymy jak sytuacja się rozwinie w najbliższych tygodniach.
Jak ja nie lubię kodować
Ale wszystkie powyższe zmiany mogliśmy wprowadzić praktycznie z dnia na dzień, bez blokowania czytelnikom dostępu do strony. Dlaczego więc zamknęliśmy stronę na kilka dni?
Problem stanowiły aktualizacje szablonu oraz niektórych pluginów. Te okazały się dość problematyczne w obsłudze, więc postanowiliśmy zrobić z nimi porządek za kulisami.
Wykonaliśmy większość niezbędnych prac konserwacyjnych, więc kolejne poprawki, będziemy mogli wprowadzać już na bieżąco. Znacznie ułatwi nam to pracę nad rozwojem całego serwisu.
Z najciekawszych zmian na stronie, wymieniłbym: poprawiony Night Mode, który teraz mniej bije po oczach i wydaje się odrobinę bardziej czytelny.
Zmianie uległa także podstawowa kolorystyka. Zamiast standardowego, białego tła, postawiliśmy na kremowe. Te w założeniu, ma mniej męczyć wzrok czytelnika, dzięki czemu jego oczy nie zostaną wypalone zbyt mocnym kontrastem.
Do tego oczywiście dochodzi multum innych usprawnień, które pośrednio lub bezpośrednio wpływają na pozycjonowanie informacji, które są publikowane na stronie.
To wszystko?
I tak i nie. Jak już wspomniałem, nie jest to koniec zmian, które zamierzamy w najbliższych miesiącach wprowadzić na stronie. Część będzie związana z publikowanymi treściami, część z dalszym rozwojem serwisu, a część… z testowaniem nowych funkcji i pozyskiwaniem nowych projektów do współpracy.
Ale o tym wszystkim dowiecie się za jakiś czas. Na razie wracamy do aktywnego publikowania newsów i Kroniki Esportowej.
Jeśli masz do nas jakieś pytania, to wyślij je nam poprzez formularz kontaktowy – postaramy się odpowiedzieć na nie tak szybko, jak tylko się da.
Zapraszamy także do obserwowania naszego profilu na Facebooku oraz Twitterze.