Nowy Dust 2 jest już dostępny, a wraz z nim, dość pokaźna liczba granatów przestała być użyteczna… Na całe szczęście są osoby, którym chciało się wymyślać je od nowa.
Do taki osób można zaliczyć autora kanału na YouTube: TheWarOwl. Chociaż niektóre jego poradnik mogą być kontrowersyjne (steel zapewne do dzisiaj ma do niego pretensje o poradniki dotyczące strzelania), to w przypadku nowych granatów na mapie Dust 2 (po stronie terro), należy przyznać, że odwalił on kawał dobrej roboty.
Do trenowania wolę screeny od filmu
Sam filmik opisujący rzucanie poszczególnych: smoke’ów, nade’ów, flashy znajdziecie tutaj, natomiast jeżeli tak jak ja, preferujecie screeny do trenowania, to poniżej zamieszczam rozpiskę wszystkich granatów opisanych przez WarOwla – wraz z grafikami (część z nich pochodzi ze wspomnianego wyżej filmiku).
Long: flash
Chyba najbardziej standardowy z flashy, które można stosować na tej mapie. Jego zadaniem jest oślepienie przeciwnika na długiej (popularny long).
W celu jego wykonania musimy najpierw stanąć w odpowiednim miejscu. Następnie celując w górny róg bramy, rzucić granat błyskowy.
Jest także inny sposób. Można wejść na samochód (taksówka), wymierzyć w przedstawione na screenie miejsce a następnie wyrzucić w skoku flasha.
Long: flash z bramy
Założenie tego flasha jest takie samo jak tego, który opisałem wcześniej. Jedyna różnica to miejsce z którego go wyrzucamy.
Ustawiamy się na środku bramy i rzucamy granat nad prawą ścianą.
Long: smoke
Smoke ten ma na celu zakryć część długiej, dzięki czemu uda nam się podejść bliżej przeciwnika.
Najpierw ustawiamy się na drzwiach przed wejściem na długą.
Następnie obracamy się o 180 stopni.
Kolejnym krokiem jest wycelowanie w miejsce, gdzie spotykają się dwie proste, poprowadzone od dwóch wierzchołków budynków.
Long: smoke na CT
Ten granat ma odciąć widoczność przeciwnikowi, który może chcieć odbijać bsa od strony respawnu CT.
W celu rzucenia smoke’a ustawiamy się przy bramie na długiej.
Następnie obracamy się i szukamy latarni.
W momencie zlokalizowania lampy ustawiamy celownik na przecięciu się prostych utworzonych przez jej fragment oraz antenę.
Następnie wykonujemy ruch do przodu. Granat wyrzucamy, gdy celownik będzie na poziomie rogu budynku.
Long: molo na auto
Ponoć jeden z trudniejszych nade’ów. Dzięki niemu można spalić przeciwnika, który ukrywa się za samochodem (car). Jest to o tyle ważne, że rzucając go, nie musimy wychylać się zza rogu (co mogłoby zakończyć się utratą hp).
Najpierw ustawiamy się przy drzwiach od bramy wchodząc na beczkę. Następnie obracamy się.
Wystarczy teraz wycelować w wyznaczone miejsce i rzucić molo.
Mid: smoke xbox
Jeden z bardziej przydatnych granatów na Dust 2. Dzięki niemu jesteśmy niewidoczni dla przeciwnika stojącego na midzie od strony CT i możemy dość szybko wejść shortem na site A.
Ustawiamy się w odpowiednim miejscu, praktycznie na środku mapy.
Następnie celujemy w czarną plamę znajdującą się na ścianie budynku.
Jeżeli dobrze wycelowaliśmy, to w miejscu czerwonej kropki powinien odbić się granat dymny, który następnie trafia na skrzynkę.
Short: molo na site A
Mołotow rzucany z shorta który ma za zadanie spalić przeciwnika chowającego się za boxami na bsie A.
Celujemy nad czerwoną tabliczką, na poziomie dachu budynku.
Następnie wykonujemy ruch do przodu i puszczamy granat, gdy celownik jest mniej więcej w tym punkcie.
Short: molo na goose’a
Podobnie wygląda rzut molo na wnękę znajdującą się za sitem.
Celownik ustawiamy na równi z górnym lewym rogiem niebieskiej tabliczki, tak żeby dało się rzucić granat pomiędzy prawą i lewą ścianą budynków.
Następnie wykonujemy ruch i gdy celownik jest na poziomie środka strzałki rzucamy mołotowa.
Short: smoke na CT
Chcecie zablokować widok przeciwnikom podchodzącym od mida na CT?
Najpierw ustawiamy się tak, żeby celownik był na poziomie środka strzałki i końca ściany bocznej.
Potem celujemy w prawy górny róg okna (czy jak tam to nazwiecie) i rzucamy granat przytrzymując lewy i prawy przycisk myszy (medium throw).
Short: smoke
Granat przydatny gdy chcemy wejść na site A od shorta.
Ustawiamy się w wyznaczonym miejscu.
Następnie rzucamy smoke’a korzystając ze średniego rzutu (medium throw).
Tunel: smoke na B
Przydatny granat dymny, gdy wchodzimy na site B.
Ustawiamy się przy filarze. Obracamy się.
Celujemy w ciemną plamę na ścianie tunelu. Rzucamy granat, który powinien zasłonić część wejścia. Nadal jednak musimy sprawdzić miejscówki na wprost oraz czy nikt nie jest podsadzony na skrzynce z prawej strony. Granat można łączyć także z flashem.
Mid: flash z tuneli na drzwi
W zasadzie chodzi o dolne wyjście z tuneli.
Ustawiamy się w prawym rogu wyjścia. Celujemy w cień pod fragmentem dachu budynku. Następnie rzucamy flasha.
Mid: flash z xboxa na drzwi
Dość standardowy granat.
Stajemy za skrzynką na midzie i celujemy we wskazane miejsce. Potem rzucamy granat.
Mid: smoke z xboxa na CT
Podobnie wykonywany do flasha. Trafia jednak na CT odcinając dostęp przeciwnikom do mida.
Poprawnie wykonany rzut powinien zaowocować granatem dymnym na CT.
Mid: flashe na B
Dwa proste flashe, które można łatwo wykorzystać podczas wchodzenia na B lub w trakcie jego odbijania.
Pierwszy wykonujemy odbijając flasha od lewego budynku.
Drugi analogicznie, odbijając od prawego budynku.
Mid: molo na site B
Pozwala wyczyścić site B gdy zajmujemy go od środka lub przeszkodzić w plantowaniu lub rozbrajaniu bomby.
Molo musi być odbity w odpowiednim miejscu od budynku znajdującego się po lewej stronie.
Są to wszystkie granaty z filmu WarOwla. Oczywiście istnieje o wiele więcej przydatnych nade’ów np. rzut na xboxa z respawnu terro czy nadal działające standardowe granaty dla CT. Jeżeli macie jakieś swoje granaty to zachęcamy do podzielenia się nimi z resztą graczy.
Ewentualnie zawsze możecie je zachować dla siebie. ^^